Juhend Üksi Reisiva Lapse Teenustele

Üksi reisimine alaealisena võib olla nii lastele kui ka vanematele hirmutav kogemus. Siiski, tänu erinevate lennufirmade pakutavatele Üksi Reisiva Lapse (UM ehk unaccompanied minor) teenustele, on see protsess muutunud sujuvamaks ja turvalisemaks. Selles juhendis sukeldume UM teenuste detailidesse, sealhulgas vanusepiirangutesse, broneerimisprotseduuridesse, tasudesse ja ootustesse reisi ajal.

Üksi Reisiva Lapse Teenuste Mõistmine

Vanuse Nõuded

Enamik lennufirmasid lubavad lastel üksi reisida alates 5. eluaastast. 5–11-aastaste laste puhul on lennule minekul ja saabumisel kohustuslik täiskasvanu saatja. Siiski võivad 12–17-aastased lapsed UM-teenust kasutada ilma kohustusliku saatjata.

Lennupileteid lapsele ja endale saad hõlpsasti broneerida meie lehelt siit.

UM Teenuste Broneerimine

Soovitatav on UM teenuste broneerimine lennupiletite ostmisel, kas veebis või lennufirma klienditeeninduse kaudu. Kuna UM reisijate arv lennul on piiratud, soovitatakse varakult broneerida, et vältida viimase hetke komplikatsioone. Lisaks võtab enamik lennufirmasid selle teenuse eest tasu.

Tasude Mõistmine

UM teenuste tasud varieeruvad lennufirma ja sihtkoha järgi. Siin on mõned näited:

  • Nordica: 60 eurot lapse kohta ühes suunas kõigisse sihtkohtadesse.
  • Air Baltic: 60 eurot kuni 2 lapse kohta ühes broneeringus (ühekordne tasu) ühes suunas.
  • SAS: SEK 30eurot lapse kohta ühes lennusiseses lennus; EUR 50 lapse kohta ühes rahvusvahelises lennus. UM teenuseid ei pakuta rahvusvahelistel ühenduslendudel teiste lennufirmadega.

Hinnad võivad ajas olla muutunud

Protseduursed Sammud

Check-In

Saabuge standardse check-in aja eel, et jätta aega lisadokumentide täitmiseks. Tavaliselt nõuavad vormid saatja ja vastuvõtja andmeid ning lapse andmeid. Lapse reisidokumendid koos täidetud vormidega asetatakse kaelas olevasse kotti, et neid oleks lihtne tuvastada.

Lennujaama Abistamine

Lennufirma määratud saatja saadab lapse turvakontrolli ja pardaleminekuväravasse. Kogu protsessi vältel aitab saatja ülesannete täitmisel, nagu pagasi hankimine ja turvakontrolli läbimine. UM reisijad saavad sageli prioriteetse pardalemineku.

Lennukis Tugi

Lennu ajal jälgib pardateenindus hoolikalt UM reisijaid, abistades vajadusel toidu, jookide ja tualeti külastamisega. Lapsed julgustatakse oma vajadustest meeskonnale teada andma.

Saabumine ja Üleandmine

Saabumisel on UM reisijad tavaliselt viimased lennukist lahkuma. Saatja tagab, et laps antakse turvaliselt üle määratud vastuvõtjale, kelle isikutuvastus vastab broneerimisel esitatud teabele.

Korduma Kippuvad Küsimused

  1. Mis juhtub, kui lapse lend hilineb? Nii lapse kui ka vanemaid teavitatakse võimalikest viivitustest reisi ajal.
  2. Kas lennuki ajal pakutakse sööki? Söögiteenus varieerub lennufirma ja lennu kestuse järgi. Mõned lennufirmad pakuvad tasuta suupisteid ja jooke, teised nõuavad nende eest tasumist.
  3. Kas laps võib kaasas kanda sularaha või krediitkaarti? Soovitatav on lapsele anda kaasa väike summa sularaha või ettemakstud krediitkaart suupistete või jookide ostmiseks lennuki ajal.

Jäta Kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga